Afro-Asia Educare (NGO med hjemsted i
Aabenraa) tager nu initiativ til et international skole- og klasseprojekt.
Projektets formål
• Eleverne i begge lande får international kendskab og indblik i venskabs klassen i det
andet land.
• Skabe relationer på tværs af lande og kulturer.
• Udvikling af fælles sproget engelsk.
Ramme for projektet
• Kontaktperson i Danmark på Kongehøjskolen: Karina Lange, Udskolingleder
• Forløber over 3 år med udgangspunkt i engelskfaget.
• Karin Jeppsen og Sara Tryk er kontakter i samarbejdet de filippinsk/afrikanske
lærere.
• I skoleåret 2020-21 deltager de tre 7. klasser og frem til de går i 9. klasse.
• Projektet forløber i flere faser, der overordnet er:
Fase 1 – Introduktion: Klasserne sender introduktions-video til deres venskabs-klasse, og
en video med svar på introduktions-videoen.
Fase 2 – Parvis relation: Eleverne bliver sammensat parvis – en elev fra en
filippinsk/afrikanske klasse og en elev fra en dansk klasse. Parrene kommunikere
elektronisk og/eller virtuelt.
Fase 3 – Møde: Eventuelt besøg i det andet land i nogle uger med privat indkvartering
Internationalt Skole samabejde

Skole i Sabang (Puerto Galera området)
Kongehøjskolen, Aabenraa
East Coast Seconday School, Tanzania
Øen Mindoro – med området omkring Puerto Galera
Afro-Asia Educare (NGO med hjemsted i Aabenraa) starter et internationalt skole- og klasseprojekt.
Projektets formål
1) Eleverne i begge lande får international kendskab og indblik i venskabsklassen i det andet land.
2) Skabe relationer på tværs af lande og kulturer.
3) Udvikling af fællessproget engelsk.
Ramme for projektet • Kontaktperson på Kongehøjskolen: Karina Lange, Udskolingsleder •
Forløber over 3 år med udgangspunkt i engelskfaget. • Karin Jeppsen og Sara Tryk er kontakter i samarbejdet de filippinske/afrikanske lærere.
• I skoleåret 2020-21 deltager de tre 7. klasser og frem til de går i 9. klasse. •
Projektet forløber i flere faser, der overordnet er:
Fase 1 – Introduktion: Klasserne sender introduktionsvideo til deres venskabsklasse, og en video med svar på introduktionsvideoen.
Fase 2 – Parvis relation: Eleverne bliver sammensat parvis – en elev fra en filippinsk/afrikanske klasse og en elev fra en dansk klasse. Parrene kommunikere elektronisk og/eller virtuelt.
Fase 3 – Møde: Eventuelt besøg i det andet land i nogle uger med privat indkvartering
Har du kenskab til skoler/skoleklasser som kunne tænke sig at deltage i dette spændende og udviklende projekt giver Afro-Asia Educare gerne yderligere oplysninger.
Tidligere indlæg
-
5 Scholarship Elever hos Lucena Atienza Datinguinoo Memorial School
Disse 5 fattige elever er udvalgt i samråd med skolens... -
Ung dansk pige gæstelærer i Filippinerne
Afro-Asia Educare har formidlet et gæstelærer job hos Paraway Mangyan... -
Scholarship – Puerto Galera
Afro-Asia Educare har doneret et scholarship til en fattig familie.... -
Smuk ASIAN Fest 2023 – lør
https://youtu.be/aoQSTuUgQMM?si=54h-EPwrocuEpXw_Afro-Asia Educares kulturfest "ASIAN Fest" fik et flot forløb .... -
“Cykel Globetrotteren” Holger
The Bikingdane.dk fortæller spændende og underholdende 3. oktober i Nygadehuset,... -
Asian Fest 2023 – flot og festlig
https://usercontent.one/wp/afro-asia-educare.dk/wp-content/uploads/2023/09/ASIAN-FEST-TAK-3-1.mp4 Asian Fest 2023 afsluttet flot https://youtu.be/ogBShGQIeLc?si=0Ylt_SkhwHqR6-oj Festdeltagerne fik i år afprøvet...